Світлана Гаврилюк

 

Інтегрований урок інформатики




Тема уроку: Енергія атома. Енергія сонця. Створення освітніх презентацій.

  Тип уроку : урок узагальнення та систематизації знань учнів.

  Мета :

  •  систематизувати та узагальнити знання учнів з теми;
  • формувати вміння, застосовувати набуті знання, які                                                                                                                                                                                                                     базуються на між предметних зв’язках ( інформатика, фізика, екологія)  на практиці;
    • розкрити можливості розв’язання екологічних проблем;
    • виховувати екологічне мислення, бережливо ставитися до природи і людини;
    • розвивати пізнання в учнів вміння самостійно працювати з науково - популярною  літературою, програмним забезпеченням , Інтернетом.

Вид :  урок – проект

Обладнання: комп'ютери, проектор, програмне забезпечення,                              

Література : 1 Н. Л. Сизоненко. Усі уроки інформатики 10 кл.

                       2. З. Дубас. Нетрадиційні уроки фізики.

3. Шестопалов Є.А., Сальнікова І.І. Інформатика. Базовий курс. Навчальний посібник у 3-х частинах. 11 клас(2-3) – Шепетівка: «ПП Шестопалова Є.», 2007 – 336 с.

4. Навч. Посібник для 10-11 кл.   І.Т. Зарецька та інші. – К.: Навчальна книга, 2002.

                                              Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлення теми та мети уроку.

Тема та мета уроку висвітлюються на екрані (додаток 1) .

Вчитель інформатики. Добрий день діти, сьогодні у нас пройде незвичайний урок інформатики. Темою нашого уроку є «Енергія атома. Енергія Сонця. Створення освітніх презентацій». Мета уроку – це систематизувати та узагальнити знання учнів з теми; розвивати вміння застосовувати набуті знання, які базуються на між предметних зв’язках(інформатики, фізики, екології), на практиці; розкрити можливості розв’язання екологічних проблем; виховувати екологічне мислення, бережливе ставлення до природи і людини; розвивати самостійну пізнавальну діяльність учнів; вміння працювати з науково-пошуковою літературою, програмним забезпеченням і Інтернетом.

  1. Техніка безпеки.

Вчитель інформатики. Ну оскільки у нас насамперед урок інформатики то спочатку повторимо правила техніки безпеки роботи в комп’ютерному кабінеті. Які ж основні правила поводження учнів в кабінеті?

Бесіда учнів з вчителем.

  1. Актуалізація опорних знань.

 На екрані висвітленні запитання вправи «Закінчіть речення». Учні читають запитання і дають відповіді.

Вчитель інформатики. Перед тим як приступати до нашого уроку пограємо трохи в таку гру. Називається вона закінчіть речення. Сама назва говорить сама за себе. Тобто я розпочну речення, а ви його закінчите.

Вправа « Закінчіть речення»

  • Набір демонстраційних матеріалів, які створено  спеціальними програмами засобами та призначені для демонстрації за допомогою комп’ютера – це…(комп’ютерна презентація)
  • Одна з програм для створення комп’ютерних презентацій –це…(Рower Рoint)
  • За своєю   структурою презентація – це набір…(слайдів).
  • Створити нову презентацію можна за допомогою…(майстра автозмісту, шаблону або пустої презентації).
  • Існує три способи показу слайдів…(під керівництвом доповідача, автоматично, під керівництвом користувача).
  • Щоб привернути увагу слухачів, у слайдах  використовуються… (анімаційні ефекти).

Використовувати графічні об’єкти на слайдах можна за допомогою пункту меню…(вставка

  1. Узагальнення знань.

Вчитель інформатики. Молодці, непогано попрацювали. І так розпочнемо розглядати нашу тему. А почнеться все із епіграфу.

Учениця декламує вірш, в цей час лунає  музика і на екрані з’являються рядки вірша(Додаток 1) .

Учитель інформатики . Всіх учнів 11 класу було поділено на три команди. Перша команда отримала тему енергія атома, друга – сонячна енергія, третя - екологія. Кожна команда досліджувала свою тему і крім цього повинна була створити свою емблему. А зараз слово надається команді, яка досліджувала тему «Енергія атома ».

Виступ вчителя фізики(Додаток 2).

 Вчитель інформатики. І так, я прошу представника першої команди представити свою емблему.

Учень демонструє емблему своєї команди(Додаток 3).

   Виступ учня з презентацією «Ядерна енергія»(Додаток 4)

Вчитель інформатики. Учні  цієї команди підготували  також  публікації.

Демонстрація публікації (Додаток 5).

Вчитель екології. Як бачимо, плюсів використання цієї енергії дуже багато. Але попри все звісно ж є і мінуси. Поглянемо на цю тему з точки зору екології.

Виступ групи екологів(Додаток 6 . Презентація «Полин – зірка, що опалила світ»)

Вчитель фізики. Як ми бачимо мінусів також не мало. Тому зараз в наш час людей все більше і більше цікавить перехід від атомної енергетики до більш альтернативних джерел енергії. І великі надії подає сонячна енергетика. Попрошу другу команду представити свою емблему.

Учень демонструє свою емблему(Додаток 7)

  Виступ команди «Сонячна енергія»(Додаток 8)

    Вчитель інформатики.  Команда підготувала також свою публікацію.

Учень демонструє публікацію (Додаток9).

 Вчитель інформатики. Цей вид джерела енергії подає великі надії. Цікаво, чи все так само добре і з точки зору екології.

Доповідь екологів (Додаток 10).

6.Підсумок уроку

Ну і прослухавши весь цей матеріал давайте узагальнимо все це. І так перерахуємо всі плюси і мінуси кожної енергії.

7.Домашнє завдання. В зошиті записати  плюси і мінуси кожної енергії..

СОНЯЧНА ЕНЕРГІЯ


                      ЗА

1)зменшення негативного впливу                                 

на навколишнє середовище;

2)децентралізація енергозабезпечення.

       

ПРОТИ

1)висока ціна.

2)нерівномірність

розповсюдження сонячного

 світла по території

 

 

АТОМНА ЕНЕРГІЯ


               ЗА

1) атомна енергія є економною ;                                 

2) АЕС будуються, де немає

запасів палива і річок;

3) запасів ядерного палива

в 100 р. більше ніж органічного;

4) не викидає хімічних забруднень

 

 

           ПРОТИ

1) забруднення біосфери та

 атмосфери радіоактивними

речовинами;

2) радіоактивні відходи;

3) вплив радіації на живі організми;

4) Чорнобилька, Японська катастрофи;

5)використання у військових цілях;

 

 8. Організаційний момент

Вчитель інформатики. Ми вдячні вам за роботу , за небайдужість до людства. Ви – майбутні інженери, вчені, програмісти, техніки. Вам жити на Землі, виправляти помилки минулого і будувати майбутнє. Бережіть природу і примножуйте красу своєї Планети.



Создан 23 фев 2016